onsdag 27 maj 2009

Vårmarknad på Källskolan

...i dag har lill-Tuvan och vi andra (förutom Timmy) varit på vårmarknad på Källskolan.

Det fanns en hel del att göra och handla.
Julias klass sålde tomatplantor och vi köpte
med oss 4 stycken hem.
Vi får se vad det blir av dem...men mina (inte) gröna fingrar.
Julia står på stolen i svart jacka.

Jakobs klass (+ den andra tvåan) invigde marknaden med
att spela fiol och sjunga.
Detta foto knäppte jag för att jag ville visa att min gamla fröken
Brita Pahlen
som jag hade i 1:an till 3:an
jobbar kvar där hon en gång startade.

Här är fiolspelarna (Jakob i randig tröja).

Passade på att filma en kort sekvens när de spelade och sjöng.
Kvalitén är inte den bästa...
















1 kommentar:

  1. Brita Pahlén var sig ju onekligen lik. Kul att se henne på bild. //Lotta

    SvaraRadera