söndag 24 maj 2009

Söndag eftermiddag i bilder

...man hinner med mycket på några få timmar...

Runt klockan 3 i eftermiddags tog jag, Jari och lill-Tuvan

en tur med bilen.

Stannade till vid Amis kiosk där vi köpte var sin kulglass...

ja...lill-Tuvan fick ingen egen...utan bara smaka.

Jari var väldigt långhårig - ända fram tills alldeles nyss.
Passade på att klippa honom strax innan lill-Tuvan skulle i badet.



Efter klippningen gick Jari och Jakob ner och duschade
och jag passade på att bada lill-Tuvan.


När lill-Tuvan var nybadad var det hennes tur att friseras...
Timmy kan inte hålla händerna borta från hennes hår...
det blev en tuppkam.

Nu ligger lill-Tuvan i sin säng.
Blev tidig nattning ikväll men hon var så trött...
Innan det blir dags för mig att tvaga mig ska vi göra oss
lite kvällsmat.
I dag är det toast på menyn.

2 kommentarer:

  1. här hemma är det barnen som friserats i helgen.
    Fördelen med sönerna är att hårtrimmen åker fram, fort, enkelt och billigt. :-)
    Ja visst är det guld värt att få lite egentid att göra saker utan barn.
    Man laddar mycket nya krafter.
    ha en bra vecka du med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å va gott med kulglass då lär jag åka till tjorren snart.
    Snygg friss! hihi!
    Kram

    SvaraRadera