onsdag 20 maj 2009

Onsdag = besök

...i morse ställde jag klockan igen...

fast egentligen behövdes det inte, för lill-Tuvan bestämde sig

för att vakna innan.

Sotarn skulle vara här mellan 8 och 10 så det var väl lika

bäst att få på sig lite kläder tills dess.

Strax efter 8 var han här och fejade.

Medan han fejade i skorsten gjorde jag en ost- och skinkpaj.

Min kollega från Virsbo väntades nämligen fram emot lunch
och då tyckte jag att det skulle passa bra med
paj och sallad.
Nu har hon varit här och vi har diskuterat hösten.
Det är nämligen "hennes lekisbarn" som jag ska ta över
när jag börjar jobba i augusti.
Nu har hon hunnit varit här och även hunnit åkt men
lill-Tuvan hon fortsätter sova.
Dags att väcka henne kanske.
Har pratat med en sköterska om hennes röda ögon oxå.
Bara att fortsätta badda med saltvatten (ska inte vara vanligt vatten).
Har nu kokat 2 dl vatten med 1 kryddmått salt och detta ska
jag badda hennes ögon med.
Solong...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar