söndag 10 maj 2009

Ullared - tur och retur

...jag och den här bloggen är inte riktigt överens vad gäller bildinlägg...
Den här bilden på gutefåren skulle absolut inte börja inlägget...men jag får inte bort den...
Dessa får gick alldeles utanför huset vi bodde i under natten i Ullared.

...Här kommer iallafall den bild jag ville ha först.
Jenny körde så bra hela vägen ner...


...GPS kan vara bra att ha - men eftersom jag var med som kartläsare så behövdes inte såna moderniteter som GPS :-)


...Vår resa gick via Örebro, Falköping, Ulricehamn och Borås...för att sedan hamna i Ullared.
I Falköping intog vi fredagens lunch.
Stannade till i Borås för lite tänkt "förshopping".
Det blev tyvärr en besvikelse...då vi trodde att ex. Ellos fortfarande hade lagerutförsäljning, vilket de inte hade.
Åkte vidare söderut och målet var Ullaredsgårdens bed and breakfast, där vi skulle övernatta.
Men - innan vi åkte dit kom vi på att vi kunde ta en liten runda på Gekås för att kolla shoppingläget inför lördagen.
Vi "förshoppade" i två timmar och det blev en hel del i kundvagnarna redan den här dagen.
Här är huset vi sov i (utsidan såg rivningsbeläget ut, medan insidan var full av charm):


...Här är våra två sängar i vårt lilla men ombonade rum...



...Kartan tog oss på andra sidan Vättern under vår resa hemåt.
Många stopp blev det och ett av stoppen blev i Gränna, där vi besökte ett polkagriskokeri...där vi handlade några godsaker med hem oxå...
Käkade god lunch på världens mysigaste lilla laxrestaurang (Laxboden) nere vid hamnen där färjan går över till Visingsö.



...oj, vad de grejade med polkagrissmeten.
Observera den fina lampan i kokeriet.


...stannade till vid ett loppis/antikaffär strax utanför Vadstena...
Detta loppis hade jag besökt för sisådär 10-12 år sedan.
Var tvungen att fråga ägarna om hur länge de hade haft
loppiset...16 år!!!

...Köpte mig en gammal fin burk men egentligen var jag
ute efter en tvättbräda...
Någon läsare som har en sådan över???
Efter vårt loppis/antikbesök bytte vi roller - jag körde och
Jenny läste kartan...visst gjorde du Jenny???
Klockan åtta igår kväll var vi hemma med fullastad bil och
gissa vem som sovit som en stock i natt - JAG!
Några av mina inköp på denna resa:
gunga, cykelhjälm, kläder till alla i hushållet...
Moster: tyvärr fann jag inga ljus!
1000 tack för en trevlig minisemester Jenny.
Detta gör vi om!









5 kommentarer:

  1. Kul att se lite bilder därnerefrån...har aldrig varit där. Däremot har jag & Lasse ätit på en pizzeria vid hamnen i Gränna 2 ggr. Nån laxbod såg vi inte till då.

    Du vet att din klocka på bloggen är helt fel?
    Det spelar väl ioförsig mindre roll,men bara så du vet...

    Nu blev jag oxå sugen att åka på semester !!

    SvaraRadera
  2. Skönt att Ni är hemma välbehållna igen!
    Och att ni har haft det bra.
    Fina bilder Du tagit.
    Ja det där loppiset har vi passerat många gånger men det går tydligen inte att stanna där med våran bil;)
    Jag får säga till på skarpen nästa gång att Här stannar vi! jag gillar att gå på loppis.
    Tyvärr har jag ingen tvättbräda (och inte mannen heller..he,he..)
    Jag är faktiskt på jakt efter en själv.
    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  3. hej!
    ja det var en toppen kväll igår och idag mår man därefter, fast det är det värt.
    Ser ut som ni haft det bra.
    Kul att komma iväg och göra nåt annat.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft det riktigt trevligt!
    Kul med lite shopping :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack själv för en trevig helg :) det här ska absolut göras om.

    Kram

    SvaraRadera