onsdag 24 juni 2009

Onsdag - dagens bilder

...haft en trevlig onsdag...

Lill-Tuvan älskar verkligen mackor och i morse klämde

hon till riktigt ordentligt.


Mackan riktigt "sipprade" ut mellan fingrarna.

En liten stund efter frukosten kom våra
gäster för dagen - Sofia och Melina.

De överlämnade ett paket (innehållande en
jättefin ram/tavla) till lill-Tuvan.

Snöret som satt runt paketet var rätt så kul.
Melina käkade oxå lunch här i dag - moussaka (på burk).

Jag och Sofia åt pastasallad medan lill-Tuvan
åt en burk pestokryddad kyckling.
Vi passade oxå på att överlämna ett paket till Melina
som fyller 1 år nästa vecka.

Efter lunch och lek blev lill-Tuvan tvungen att vila lite.

Melina hittade sin favoritplats under grillen.

Avslutar med ett par bilder på tjejerna.


Några trevliga timmar senare åkte vårt sällskap vidare
och jag, lill-Tuvan och Timmy åkte till Fagersta.
Gjorde mina ärenden där och så hälsade vi på
mormor och morfar som åker norrut i morgon igen (snyft).
Har även hunnit med att storhandla åt mina grannar.
Nu ska jag bege mig ut och kika på Jaris finurliga
slangkonstruktion på taket.
Förhoppningsvis ska poolen bli varmare nu.
Hörs i morgon igen.









2 kommentarer:

  1. TACK för idag! En toppentrevlig stund hos er! Supergod mat o jättetrevligt sällskap - kan inte bli bättre! Melina sov när vi lämnade er gata... trött men glad! Hörs snart igen! Utflykt till Dalen tycker vi blir kul! Ha en trevlig kväll! Kramar från Sätertjejerna ps. Melina har pussat sin spegel MÅNGA gånger, mkt uppskattad!

    SvaraRadera
  2. Vilka söta tjejer, dem verkar ha haft kul tillsammans.
    Här hemma är jag fortfarande hängig :(
    och ebba är gnällig.
    Kram

    SvaraRadera