onsdag 17 juni 2009

Fika och lek i Avesta

...i dag har Jenny, jag och de små barnen varit till Avesta...

Lämnade först tillbaka ett par böcker på biblioteket och

sen gick jag in och gjorde midsommarinköpen på bolaget.

Därefter gick vi till Coop och köpte lite fika som vi avnjöt

i den fina lekparken som ligger vid Marcusskolan.

Det är lite svårt att fånga Jennys son William på kort.

Han vill inte gärna vara med på bild.

Men först lyckades jag fånga hans skor:

Sen lyckades jag fånga honom när han sprang (ifrån mamma) :-)


Tänka sig att jag hann med att få med alla (utom mig då)
på kort när vi fikade.


Lill-Tuvan är inte den som tackar nej till en kaka...

...inte Ebba heller...

Efter en trevlig förmiddag med fika och lek kom vi hem
till vår gård igen.

Lill-Tuvan klappar gärna händerna...eller vinkar
lite när som helst nu för tiden.
Vill gärna passa på att visa mina fina mjölkpallar
som jag har blommor på.
Den ena är från 1910 så den är riktigt antik.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar