lördag 12 september 2009

Lång lördag

...om man vaknar tidigt räcker dagen längre...
Lill-Tuvan vaknade kvart över 5 - PÅ EN LÖRDAG!!!
Vi kunde ligga kvar till kvart i 7 men sen var det bara att gå upp.
I förmiddags åkte jag och lill-Tuvan till Högfors och grattade William.
Därefter var det lunch för lill-Tuvan och jag gjorde oss
en "Kajsa-Varg-paj", det vill säga "man-tager-vad-man-haver".
Gjorde en pajdeg, hade i taco-färsen från i går, lite stekt bacon, riven ost
majs och så blandade jag lite ägg, mjölk och turkisk yoghurt + kryddor och
bredde över allt...toppade med tomatskivor och så in i ugnen i 25 minuter.
Voila!
Efter lunchen tog vi en promenad in till byn.
När vi kom hem stannade vi kvar ute ett tag.
I kväll har vi ätit en middag bestående
av fläskfilé, potatis, kokt blomkål (me like), bearneisesås
och så egengjord kantarellsås med kantareller som
jag plockade i går.
Nu spelar Jari, Julia, Jakob och Timmy spel i köket
medan jag är upptagen med lite skrivuppgifter här vid datorn.
Lill-Tuvan sover sen en stund tillbaka.
Hoppas hon sover lite längre i morgon...
fast det förstås - då blir dagen mycket kortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar