söndag 27 september 2009

Intensiv söndag

...tänka sig vad man hinner med på en dag när man går upp tidigt...
I morse började jag att städa nedervåningen.
Allt runt och på skrivbordet rensades och massor slängdes.
Jari har varit snäll och satt upp en fin praktisk hylla ovanför skrivbordet.
Fortsatte sedan med sovrummet där dammet nu är ett minne blott.
Sängkläderna är bytta.
Därefter plockade jag ihop kläder i tvättstugan och har
även tvättat ett par maskiner.
Jari har satt upp väggarna i källargången.
Jag har putsat köksfönstren och bytt gardiner.
En äppelpaj och en laddning muffins har bakats.
Blommor har ansats och några är nu utslängda.
Lill-Tuvan har badat och innan dess klippte jag henne.
Vi har haft besök av Katta som hjälpt oss äta upp pajen.
Timmy har klippt gräset.
Jag och lill-Tuvan har varit ute en stund i blåsvädret.
Trots alla göromål har både jag, lill-Tuvan och Jari
vilat i 1½ timme.
Nu är middagen på spisen, Timmy är ute och övningskör
och sen är det bastun som gäller.
Intensiv söndag med andra ord.

1 kommentar:

  1. Låter som ni haft fullt upp :-), men visst är det en skön känsla när man fått mkt gjort?!

    Hoppas du får en trevlig vecka!

    Kram

    SvaraRadera