lördag 26 september 2009

Kopparbergs marknad

...vi har varit på Kopparbergs marknad i dag - och jag GLÖMDE kameran...
Klockan 10 i morse anlände vi till Kopparberg.
Inte alls så farligt med folk - men det var DÅ det!!!
3½ timme senare åkte vi hem och då var det MASSOR av folk
och inte jättekul att gå med barnvagn.
Jag har inte varit där på nästan 10 år så det var en riktig
nostalgi-trip.
Detta fick följa med oss hem:
En zink-hink att förvara tvättmedel i, ett nät att ha på grillen, en plånbok
till Jari, några godisremmar, en universalkräm (rengöring)
lite bröd samt 4 ljung och en kolväxt.
Inget onödigt krams - utan bara sånt vi behövde...ja...kanske inte godiset då.
Lill-Tuvan var så duktig som fixade att sitta
fastspänd i såväl bil som vagn i 4 timmar - utan minsta klagan.
Innan vi åkte hem fick hon knalla runt lite.
Tog vägen förbi R och P i Fagersta, där vi bjöds på fika.
Vi har även hunnit med en tur i svampskogen.
Massor av svampfynd i dag med...
Nu har vi bänkat oss framför tv:n men jag kan lova
att kvällen blir tidig...man blir trött av all frisk luft.
Trevlig lördagkväll.

1 kommentar:

  1. Åh så kul! Jag har inte vart där på jättelänge! Kommer du ihåg när vi var dit? Jag köpte en fleecejacka som jag var supernöjd med men den var typ 3 stl för stor men jag skulle absolut ha den. Den var cerise och lila eller nåt.

    SvaraRadera