måndag 10 augusti 2009

Söndagsbilder

...här kommer några bilder från söndagen...

Somnade före åtta i går kväll...och strax efter halv 7 i morse slog

lillgumman upp sina ögon.

Åter till söndagen...

På förmiddagen åkte jag och Gun till Hembygdsgården i Fagersta.

Började med att fika (vad annars).

Efter fikat tog vi en promenad i omgivningarna.
Här syns Handelsboden och några av alla blommor
som växer i landen framför boden.

Vi tänkte oss ett besök i keramikboden - men det var stängt.
Strax intill fanns däremot trädgårdsboden
där man kunde göra ett och annat fynd - och
då inte bara saker till trädgården.

En del av försäljningen fanns utomhus och
i ett av hörnen såg det ut så här:

Dessa två prylar följde med mig hem:


Det är en ljusstake i keramik - som vi ska hänga på altanen.
Dessutom en skylt för sovrummet.
Efter min Fagerstavistit blev det lunch på hemmaplan
och därefter åkte jag och lill-Tuvan till Högfors
för att hälsa på våra vänner som varit på semester.
Kom inte på att ta fram kameran förrän vi var
på väg hem igen...


Väl hemma var det poolen som gällde.
Vi var tvungna att kyla ner oss båda två.
Timmy och Julia tävlade om vem
som kunde komma först ner i poolen.
De hann inte så långt innan Timmy fick en
stor sticka i foten när han "sladdade" på altanen.
Tur att Ulrika kom och pillade ur den ur tån.

Efter kvällsmaten somnade jag bredvid lill-Tuvan när jag nattade henne.
Hur skönt som helst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar