fredag 28 augusti 2009

Födelsedagsmiddag

...till den grillade fläskfilén i kväll får vi även avnjuta några nystekta kantareller...

Fredagar = kort arbetsdag för min del.
Var hemma strax efter kl. 12 och då passade
jag och Jari på att lägga oss och vila med lill-Tuvan.
Därefter fikade vi, åkte och handlade och tog
en tur ut i skogen.
Hittade en hel del fina gula kantareller...höstkantarellerna är oxå på G.
Nu ligger de och puttrar så fint i stekpannan och
Jari är ute och grillar.
Längtar efter att få gå till bords.
Vi har haft ett lugnt födelsedagsfirande här hemma idag...
jag har flyttat det till på söndag eftersom
jag har haft fullt upp med att förbereda mig inför morgondagen,
mellan allt annat.
Ha en trevlig fredagkväll - det tänker jag ha.

3 kommentarer:

  1. Mmmm va gott. Själv så har jag ätit min milkshake med kakaosmak.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis moster på din dag. Kram Madde

    SvaraRadera