onsdag 19 augusti 2009

Klassrummet

...börjar få lite klassrumskänsla i mitt klassrum nu...

I måndags när jag öppnade dörren till mitt nya klassrum möttes
jag av ett rejält eko och det var så tomt, så tomt.
Nu är den lilla datahörnan fixad, bänkarna placerade i ett U och på
bänkarna ligger namnlappar som visar var barnen ska sitta
på måndag när de dyker upp.
Det är faktiskt första gången jag jobbar i ett klassrum
med bänkar - alltid haft bord tidigare.
Barnen får egna skåp att ha sina ytterkläder i oxå...inte så vanligt
för barn i de yngre åldrarna.
Som sagt var - jag har hunnit med en hel del under dagen
så jag känner mig redo att ta emot mina 17 elever.
Kanske bjuder jag på några foton därifrån i morgon.
Väl hemma har jag passat på att gosa och leka med
lillgumman.
Jari har flyttat hennes spjälsäng i dag...kanhända blir hon störd
av oss när vi vänder på oss under nätterna.
Nu står sängen en bit från fotändan istället för precis bredvid
min sängsida.
Hon somnade på min arm och sen var det bara att lyfta över henne
i sin säng.
Nu är det umgänge med sambon som gäller.
See you.

1 kommentar: