fredag 21 augusti 2009

Jobb, Västeråsbesök och kantarellplockning

...har hunnit med en tur genom Västmanland under dagen...

Tidig morgonstund anlände jag till Virsbo där jag jobbade

i några timmar. Därefter kom Jari och lill-Tuvan och hämtade

mig i Saaben och så åkte vi mot Västerås.

Började vid Hälla där jag letade skor till mig - men kom

ut med en pyjamas och ett par byxor till lill-Tuvan (att det alltid blir så).

Efter det blev det lunch på ett ställe som Therese (kollega) tipsat

mig om - ett thai/kinamatställe.

God mat i enkel miljö.

Vidare mot Erikslund där vi besökte Bauhaus, skoaffären, MediaMarkt

och ICA Maxi i nämnd ordning.

Lill-Tuvan fick bland annat ett par nya skor - som hon traskat runt

i hela kvällen.

Vägen hem gick via Virsbo där jag hämtade min bil.

Stannade till i skogen mellan Virsbo och Norberg och

plockade en hel del kantareller.

Äntligen hittade jag dem!!!



Efter hemkomst har vi hunnit grilla och steka kantareller.
Lille A och Timmy tog emot oss med glada miner.
Nu ligger alla grabbar och så lill-Tuvan...förhoppningsvis kommer
Timmy och Jari upp igen.
Nu är det snart natti natti...hörs i morgon igen.

2 kommentarer: