tisdag 14 juli 2009

Vatten...vatten...vatten - Norberg är fullt av vatten.

...vi har åkt en tur runt byn i dag och konstaterat att det är mycket vatten i ån...

Nere vid kommunhuset/polisstationen utefter ån flödar det

massor av vatten.

Lusthuset ligger ute på en "ö" för tillfället.

Mycket vatten är det...




Så här ser det ut på andra sidan ån - på OK-sidan.


Vem skulle vilja sitta och mysa på den här bänken?


Vid kvarnen (nedanför skolan) ser det ut så här:


Stackars familjen Larsson som får gå på spångar för
att ta sig in i huset.
Jag minns att det var så här mycket vatten i ån i slutet av
70-talet, då jag alltid gick förbi Larssons hus när jag skulle till skolan.
En gång vadade jag över "kvarnbron" med vatten upp till gummistövlarnas kant.
Därefter tappade jag min väska som flöt iväg.
Lyckligtvis fastnade den i en gren lite längre bort.
Skolböckerna blev väldigt fuktiga - eller rent av dyngblöta.

3 kommentarer:

  1. OJ !! Jag tog ju en massa kort när jag var i Norberg,flera just på lusthuset..det var lite skillnad. Ha en bra "lill-lördag" !

    SvaraRadera
  2. Oj ja vad mkt vatten!
    Hoppas det sjunker undan snart och att det inte kommer ner mer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag minns den gången du tappade väskan..vilken tur att du inte följde med..det var min tanke den gången...

    SvaraRadera