söndag 12 juli 2009

Rullsand

...i går åkte vi till Rullsand (söder om Gävle, Furuvik, Skutskär)...
I början av maj bokade vi en stuga på Rullsands camping.
Det är alltid en chansning när det gäller vädret och man kan
väl säga att i går när vi lämnade Norberg kändes det
som en REJÄL chansning.
Vi packade iallafall in oss i två bilar...är man en storfamilj så är man.
Jag körde Saaben där lill-Tuvan, Timmy och lille A satt och
Jari, Julia och Jakob åkte i Colten.
Vi åkte genom många många regnskurar men när vi började
närma oss vårt resmål var himlen blå.
Vi hade en fin eftermiddag och kväll i går men i morse
var himlen grå igen.
Men - vi har klarat oss från regnet!
Natten var väl sisådär.
Tänk er - jag, Jari, Timmy, Julia och så två ettåringar i en liten stuga...
(Jakob sov i tält utanför)
Först vaknade lill-Tuvan klockan 1 och hostade som attan...
hon väckte lille A som i sin tur inte alls hade lust att sova.
Han låg och pratade till klockan 3!
Som tur var fick vi sova till 8 i morse...
Här är en del bilder från vår lilla utflykt.
Alla (utom jag då) utanför stugan:

Nere vid stranden.


Julia, Jakob och lille A badade...Timmy och jag badade upp till knäna.


Lill-Tuvan fick hålla sig på land - hennes hosta lär försvinna någon gång.


Lille A däremot - han sprang rakt ut i vattnet.
Tur det är långgrunt.

Far och son.
Se vad fina de är - min son och mitt barnbarn!


Vi grillade korv till kvällsmat.
Jari var en hejare på att använda engångsgrillen...(not)

De små nöjde sig med kalla korvar.

Efter maten tog vi oss en promenad.
Just här där de står - tältade jag, Timmy, Carina och hennes barn
många gånger förr om åren.
Minnen.

Gänget vid Dalälvens utlopp.

Kompisarna:

Ljuvlig sand för både barnfötter och fågelfötter.

Badet är verkligen att rekommendera.

Avslutade vår promenad med glass.

Vårt besök i Rullsand är över för den här gången - och jag ser
redan fram emot nästa besök.















2 kommentarer:

  1. Så underbara bilder.
    Det verkar fint där.Kanske nått för oss med husbilen att åka till!
    Stor familj har du men mysigt, alla verkar glada och nöjda.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder. Ni är en fin familj :)
    Alvin å Tuvis verkade ha det mysigt i tvillingvagnen.
    Dit måste vi åka någon gång.
    Hoppas vi kan ses snart.
    Många kramar

    SvaraRadera