torsdag 2 juli 2009

Ensam förmiddag - sällskaplig eftermiddag

...i förmiddags gick vi här i vår ensamhet - på eftermiddagen började det röra på sig...

Efter morgonens rutinuppdrag så som frukost, blöjbyte

och matning av grannarnas kaniner var vi rätt sysslolösa,

jag och lill-Tuvan.

När hon sov passade jag på att ta ett dopp och när hon vaknade

igen gungade vi lite...och brorsan kom ut till oss...

och råkade trampa på en humla.

Aj...aj

Men en stund efter lunch började det röra på sig här hemma.

Först kom lille A och hans mamma.

Här är dem - faster, storebror, pappa, son, brorsson och barnbarn...
Kärt barn har många namn.
Inte lätt att hålla reda på alla titlar i vår släkt!

Sen dröjde det inte länge innan våra Högforsvänner dök upp.

Här har Ebba anslutit sig till "småbarnsklubben".

Inte helt enkelt att fotografera dessa barn numera...men här
kan man undra vad de diskuterar för något.



Jag passade på att bada i poolen med alla tre barnen.
Två av dem protesterade med höga röster.
Senare i kväll åkte jag och hälsade på Barbro i Kylsbo
och då fick jag med mig denna fina spis hem till lill-Tuvan.

Vi hade tänkt att köpa en spis -är ute efter en vit...
Men denna spis är perfekt som spis till en klåfingrig
lite hårdhänt lill-Tuvan.
När hon blir lite äldre (och denna spis kanske gått i delar) ska
hon få sig en vit spis.
Tack så mycket Barbro - tackar oxå så mycket för den
söta lilla sittvagnen som lill-Tuvan fick att skjutsa dockor i.
Nu är det snart natti natt men vi hörs i morgon igen.
Då går Jari på semester.
Jippi






2 kommentarer:

  1. Så fina bilder på glada varma barn och barnbarnet.
    Underbart med sån pool just nu skulle jag inte ha emot ett dopp!!!!
    Hörde att Ebbis inte var så jublande glad åt att bada men hon vänjer sig nog!
    Skönt med semester.
    Ha det gott i värmen!
    Kram!

    SvaraRadera