onsdag 1 juli 2009

Ännu en varm dag

...strax före klockan 8 gick vi upp i morse...
Åt frukost och läste tidningen ute under vår nya markis.
Därefter cyklade vi ner till byn och handlade
cykelkorgen full.
Absolut nödvändigast var maskindisktabletter för diskmaskinen
var full och tabletterna slut.
Väl hemma igen fick lill-Tuvan först lunch och sen åt
jag rester från igår.
Nu sover hon och jag har kopplat in babyvakten vi
fått/eller fått låna.
Vi har letat i varenda skrymsle efter vart vi hade
lagt påsen med babyvakten i och av
en slump kikade jag i en korg i går kväll
och vad hittade vi då inte där...
Saken är den att vi höll på att renovera när vi fick
hem den samt några andra saker i höstas...och så
mindes vi helt enkelt inte vart vi lagt den.
Verkar fungera fint.
Hörde lill-Tuvan innan hon somnade.
Rätt skönt att ha den så jag kan höra när hon vaknar
där nere i källaren - ifall jag befinner mig ute.
I kväll ska vi gå och äta tacos och sen stannar
vi ev. kvar ute på byn.
Timmy och en tjejkompis är med och håller i
en ungdomskväll som är mellan 8-12 i kväll-.
Nu ska jag kika i Elloskatalogen som dök upp i lådan idag.
Ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar