torsdag 26 november 2009

Pynt inför advent

...på söndag är det första advent - och det känns så mysigt...
Kanske skulle det kunna vara ännu mer mysigt om det fanns
lite snö utanför fönstren.
Jag är lite tvetydig vad gäller snö - jag både vill ha den och vara utan den.
När jag sitter här inne omgiven av ljus och myser och tittar UT på snön
då får den gärna finnas där.
Men när jag sitter i bilen på väg till jobbet en tidig morgon - i full SNÖSTORM,
då får den gärna lysa med sin frånvaro.
Har iallafall plockat fram lite pynt till fönstren.
Köksgardinerna är nedtagna och julgardinerna ska upp.
Först ska jag packa upp lite Perfect Home-varor som kom idag.
Snart är hela källaren full av kartonger.
Tur de ska levereras i helgen.
Lille A har varit här på eftermiddagen och det är alltid
lika kul.
I morgon är det fredag och studiedag - i Surahammar.
Dessutom kommer syrran på besök.
Blir oxå kul.
Länge sen sist nu.
Ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar