onsdag 11 november 2009

Jag har krockat...

...den här mörka årstiden får man akta sig för alla djur bredvid och PÅ vägarna...
Självklart finns alla djuren där även när det är ljust men
då är sikten mycket bättre.
I morse fick jag först tvärnita för ett rådjur och det
var haaaalt så bilen stannade inte på en gång.
En halvmil senare var det dags igen...
Ett rådjur hoppade rätt in i högra sidan på bilen.
En rejäl smäll.
Stackars djur.
Vände och åkte tillbaka men såg inget rådjur.
Hoppas den bara blev lite yr och sprang till skogs igen.
På jobbet var det glest bland bänkarna i dag.
5 av mina 17 elever var hemma med feber.
Hoppas de kryar på sig snart.
Efter jobbet åkte vi till Sura på möte.
Undrar vad jag egentligen gjorde där...
Hemma strax före halv sex så kvällen
är redan sen.
Hörs i morgon igen.

4 kommentarer:

  1. Var glad för att det inte var älgar !! Jag ryser fortfarande när jag tänker på en gång till Malmköping för några år sen,när vi körde mittemellan 3 stora älgar som dök upp mitt på vägen i skymningen... Då fick man sig verkligen en tankeställare ! Hoppas inte bucklan på bilen blev så stor... Hälsa Jari !

    SvaraRadera
  2. Usch vad obehagligt och läskigt!
    Tur att allt gick bra iaf!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men lilla gumman du kanske ska köra den "stora" vägen till jobbet ett tag! Vet att du inte gillar det men vi är rädda om dej! V äntligen frisk som hon längtat efter skolan. Kram Anna-panna

    SvaraRadera