onsdag 25 november 2009

Bankrån och hyreshusbrand

...i dag har det hänt grejer här i vår lilla by...
När jag kom till dagis och skulle hämta lill-Tuvan var dörren låst.
Det var mitt i mellis så jag vinkade in till dem och de kom och öppnade.
Då fick jag även reda på varför dörren var låst - Handelsbanken hade
blivit rånad och dagisen (och säkert andra ställen) hade
ombetts att låsa om sig.
Åkte hem och fick fikasällskap av Anita som var här i ett ärende.
Efter en stund fick vi besök och det var då vi fick
reda på att det brunnit i källaren i huset där
lille A och hans mamma bor.
Ev. kopplas den branden ihop med bankrånet...läskigt.
Tur att de inte var hemma...och att de kan sova i Karbenning i natt.
Det där med brand i hyreshus får mig att minnas tillbaka
till 1 april för många år sen.
Jag skulle fylla 19 och bodde två hus ifrån där det brann i dag.
Jag hade jobbat förmiddag och låg och slumrade i soffan
när det ringde på dörren och någon sa att det brann i källaren
och vi måste ut.
Bodde högst upp och hela trapphuset var rökfyllt.
Skyndade mig ut och efter en stund begav jag mig av till
busskiosken där jag jobbat.
Lånade telefonen (det var före mobilernas tid, vet ni:-)
och ringde mina föräldrar.
De trodde jag lurades...1 april och allt och de hade inte hört något.
Inte så konstigt med tanke på att de bodde en bra
bit ifrån byn.
Fick iallafall skjuts hem dit och två veckor senare
var lägenheten totalsanerad och jag kunde flytta tillbaka.
Orsaken till branden berodde på att en kvinna tjuvrökt
i källaren och slängt en brinnande fimp bland förråden.
Så kan det gå.
Nu är Jari nere och lägger vår lilla trötta tjej.
I morgon ska hon och Jari ta influensasprutan nere på BVC
så de har sovmorgon.
Jag kommer oxå att lyxa till med en sovmorgon och inte åka
till jobbet förrän runt halv 8.
Torsdagslyx!
Ses

1 kommentar:

  1. Jag läste om det på text-TV idag..man reagerar ju när det står Norberg. Här har dom också tuttat på en lgh via terrassen två ggr 2 portar bort. Polisen ringde på & förhörde mig i måndags kväll..men tyvärr hade jag ju inte gjort några iakttagelser. Obehagligt iallafall !

    SvaraRadera