tisdag 2 februari 2010

Stressfaktorn är hög!

...jag skulle ljuga om jag inte erkände att stressfaktorn är väldigt hög för tillfället...
Mycket på alla sätt och vis och stressen
är på sätt och vis inte bara negativ stress...allt runt
vårt nyinköpta hus är oxå fullt av positiv stress.
Oh, så svamligt det lät.
Har haft en jobba-hemma-dag i dag, då det var studiedag
på Virsboskolan och den var inriktad på hur den
framtida organisationen på skolan ska se ut.
Och jag hör ju inte dit.
Efter att Jari kommit hem från jobbet var jag in till grannen T
och drog ut några kopior på hur vårt kök ska byggas upp.
Tackar vi för - då vi är "skrivarlösa".
Därefter åkte Jari till huset och gjorde ett hål i en vägg...
nere i krypgrunden.
Så nu har han banat väg för snickar-Janne.
Hem och käkade och sen har jag försökt att få
lill-Tuvan att somna.
Kanhända känner hon av den negativa stressen
för det tog 1½ timme att få henne att blunda.
Phu!
Kvällens göromål var inte slut i och med det...
vi har även varit iväg och levererat 5 stora kartonger
fulla med PH-varor.
Jari fick till och med ha en kartong i knät.
Tackar för bärhjälpen (Jari) då allt skulle upp på
3:e våningen.
Nu duschar Jari och snart är det min tur.
Sen är kvällen slut.
God natt på er!


2 kommentarer:

  1. ja man kan tänka sig att ni har mycket nu. både med hus och jobb. slit nu inte ut er.
    ha det bra !!kramar

    SvaraRadera
  2. Hej. Antar att det är blandade känslor,nu när det är slut på Virsboskolan? Men jag hoppas att du är välkommen tillbaka,om det nya jobbet inte blir som du trodde.. Fint nytt hus ni har köpt,har aldrig sett sån stor skorsten ! Nu får ni ju plats allihopa. Kram,Kram från 08:an

    SvaraRadera