tisdag 29 december 2009

Utflykt, bakning och husplanering

...det är mycket som rör sig i mitt huvud just nu - undrar just hur sömnen
ska kunna infinna sig...
Jag och lill-Tuvan började morgonen med att åka ut till Högfors
till våra "bästaste" vänner.
Vi fikade, pratade, åt och bytte julklappar.
Man hinner med en hel del under kort tid...
Väl hemma passade jag på att baka en mjuk saffranskaka
medan lill-Tuvan, lille A och Timmy låg och sov och Jari var till Returen med skräp.
Satte i ett par tomtar i kakan (fast julen är över för den här gången).
Tyckte de passade så bra ovanpå florsockret...



Receptet finner ni här:


http://www.recepten.se/recept/saffranskaka.html

En del av kvällen har vi tillbringat i "nya huset" där
pannorna föll i stora veck och de grå hårstråna blev
fler och fler...
Vi håller på att planera köket (3:e köket som jag planerat
sen 2005...idéerna tar liksom slut...)
och det blir liksom inte alltid som man har tänkt sig.
Finns några saker vi är styrda av...och det gör
allt så mycket svårare.
Inbyggnadsugn eller inte...
Eget designat skafferi eller inte...
Induktionshäll eller inte...
Vart ska kyl och frys placeras...
Förutom detta så ska tapeter och golv väljas...
Tips? Någon?
Nu ska jag snart gå och sova på saken...få se om drömmarna
kan hjälpa till att reda ut alltsammans.
Kanske vaknar jag med en kanonidé i morgon bitti.
Hoppas kan man ju alltid:-)

5 kommentarer:

  1. Man kan få mycket gratis hjälp med att planera kök både här och där utan att ha något köptvång. Kram Anna HL

    SvaraRadera
  2. Å ett stort skafferi som man går in i det ska Jag ha nästa gång om det skulle bli nån nästa gång alltså.Och två ugnar.Och stekhäll och en gasol platta och pysvatten direkt i kranen,köks ö.bakbord,vedspis frys med isfack utanpå å vet Du Du skulle behöva två diskmaskiner då har Du alltid en som det är rent i ;o)...ja Du ser jag ska nog inte planera nått kök. Huva! det skulle bli riktigt dyrt!
    Det är kul att planera även om Du gjort det här tidigare man vill ju ändra hela tiden.(sån en kanske bara jag) Det kommer att Bli SÅÅÅ Bra!
    Hör av Dej om Du behöver mer Tips ;o)

    Sköt om Er och Gott Nytt År!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. oj oj var har ligger ert nya hus? kramis, nina

    SvaraRadera
  4. Gtt nytt år!
    Imorgon bitti åker vi mot Mora :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nina: Huset ligger på Stålgatan...ett stort brunt med vit skorsten...så nu får vi rum allesammans:-)

    SvaraRadera