tisdag 22 december 2009

Falubesök

...efter en rejäl sovmorgon rullade jag och lill-Tuvan mot Falun...
Vaknade så sent som halv 9 och då blev det fart på mig
eftersom vi hade sagt att vi skulle vara på plats hos syrran
och company halv 10.
Dryga timmen senare klev vi in hemma hos dem
efter en hal bilresa genom södra delarna av Dalarna.
Fikade, åt lunch och umgicks.
En trevlig stund.
Tack!
Kom hem strax efter fyra och sen har det rullat på.
Matlagning, skjutsat Timmy och lämnat ett paket.
Nu är kvällen här och från och med i morgon är Jari hemma
och det ända tills jag börjar jobba.
Så härligt!
I morgon firar vi lilla julafton här hemma - med alla barnen (och barnbarnet).
Blir myspysmorgon och så ska skinkan griljeras
och köttbullarna rullas och stekas.
Syns...

2 kommentarer:

  1. Tack för julkortet via mailen... Hoppas du har fått ett kort i lådan ! Väntar på att min bror skall hämta upp mig för vidare färd mot Malmköping. Blir där sen ett tag framöver...
    KRAM & God Jul

    SvaraRadera