fredag 18 december 2009

Jullov

...nu har jag jullov - ohhh vad härligt...
Var en kall promenad från skolan till kyrkan i morse.
Men så mysigt att knalla dit i samlad trupp med facklor i händerna.
Efter en mysstund bland små sjungande änglar gick vi
tillbaka till klassrummet där klassföräldrarna ordnat så fint med fika.
Tack tack.
Tack oxå för de fina presenterna jag fick!
Sjalen var så varm och go när vi senare var på personalfika
i en kylig matsal.
Innan jag rullade mot Norberg igen, var jag förbi Anita och pratade lite.
Tradition.
Har även hunnit noppra brynen i dag...aj...aj...men fin-fint.
Lille A har varit här och han och lill-Tuvan har röjt runt
ungefär som vanligt.
Julia och Jakob har oxå kommit i dag.
Nästan 20 minusgrader så jag sitter gärna här inne och myser
med min glöggmugg:-)
I morgon blir det en tur till Avesta...MÅSTE ha flyttkartonger.
Ses

2 kommentarer:

  1. Va skönt med Jullov.
    Hoppas ni får en trevlig helg :) Vi hörs imorgon ang. Söndagen.
    Tusen tack för det fina julkortet på Tuvis.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv för trevlig stund i klassrummet! Kram V:s mamma Anna-panna. Oops mot Fagersta med svärisarna!

    SvaraRadera