tisdag 15 december 2009

Insnöad

...känner mig insnöad på alla sätt och vis...
I dag har det fallit massor av snö.
Jättefint och mysigt kan man tycka.
Snart jul och vitt på marken.
Men jag diggar inte snön...inte förrän på fredag eftermiddag
då jag slipper köra
till jobbet på ett par veckor.
Kom hem sent i kväll då vi hade Luciafirande på jobbet.
Jättefina och duktiga barn!
Min bil syntes knappt där den stod översnöad på parkeringen.
Bara att leta fram den bakom all snö och bege
sig av hemåt.
Snömodd och mörkt och snön som föll hela tiden.
(oj, vilket gnäll...)
Tog 45 minuter hem - mot normala 20 minuter.
I morgon tar vi oss lite sovmorgon då Jari ska på kurs.
Åker inte härifrån förrän 7.15...borde hinna
till jobbet då, om inte snön fortsätter vräka ner.
Natti

2 kommentarer:

  1. Tack för igår kväll det var uppskattat för oss föräldrar och andra släktingar. Kram Anna HL

    SvaraRadera
  2. Hej. Ångrar att jag inte titta in & sa "Hej" iaf...sen halkade jag utanför Betania & skrapa upp knäna & ena handen. Ingen bra avslutning alltså på Norbergsbesöket... Hälsa Jari & Tuvis så mkt !

    SvaraRadera