onsdag 7 april 2010

Onsdag på Stålgatan

...dagens ljuspunkt var Jennys besök - tack...
Ibland tycker jag att lov kan vara lite långtråkiga (snälla
skäll inte på mig nu...) och nu när man har
lill-Tuvan i huset blir det mycket passande hela dagarna.
Hon är liksom ÖVERALLT!
I morse började vi att leta snuttisar.
Putsväck bara så där.
Klockan sex i kväll fann jag dem instoppade längst ner
i lill-Tuvans garderob.
Undrar just VEM som stoppat dem där???
Inte jag i allafall.
Balansgång på soffkanten och tv-bänken är oxå kul.
Att stänga in sig i ett köksskåp är heller inte så dumt.
Att springa ut i blöjan och slänga sig i leran är väl inte heller helt fel.
Ungefär så ser dagarna ut.
Hon kan faktiskt vara väldigt duktig oxå.
I dag tog hon av sig kläderna och sen blöjan.
Hämtade pottan och satte sig där och KISSADE.
Sist hon kissade däri hann hon även vända upp och ned på den.
I dag var Jari snabb och tog pottan när ärendet var avklarat.
När lillgumman sov middag började jag projekt målning.
Har nu målat omgång nr 2.
Så nöjd.
Eller vad tycks?



Det bruna pottskåpet är ett minne blott.
Håller även på att måla en mindre hylla - vit förstås.
God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar