fredag 15 januari 2010

Fredag

...fredagen är efterlängtad - som jag har längtat...
Fredagar på jobbet är inte det mest jobbiga, då det är den
kortaste dagen för såväl barnen som mig.
Vi i år 1 (tillsammans med år 2) är med i en miljötävling
som Ikea anordnar - där vi ska samla ljuskoppar i aluminium
från utbrända värmeljus.
Vi brukar räkna dem varannan vecka.
Bra praktisk matte där det krävs samarbete.
I dag fick vi och (2:an) ihop över 9700 ljuskoppar och det är
samlandet under jullovet det.
Innan dess har vi samlat nästan 6000 ljuskoppar.
Barnen och deras föräldrar har engagerat såväl släkt, vänner
som bekanta.
Härligt!
Ni som slänger dessa utbrända värmeljuskoppar...tänk på miljön
och återvinn dem - antingen genom att ge mig dem
eller att åka till en miljöstation och slänga dem.
Efter jobbet sov jag middag med lill-Tuvan.
Mys!
Sen har vi ätit god mat och bara varit.
Timmy och Adde sitter ute i stugan och "delar en öl" (eller 2).
Nu ska jag smutta vidare på mitt rödvin.
Ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar