måndag 11 januari 2010

En måndag är alltid en måndag

...måndagar brukar inte vara några höjdare - denna var inget undantag...
Sov inte mycket i natt då hostan förstörde den mesta sömnen.
Det värsta är när man ligger och försöker hålla igen hostningarna.
Då hostar man ännu mera.
Till sist gick jag och la mig i Julias säng.
Tur att den var ledig.
När Jari kom och väckte mig i morse trodde jag att han skämtade.
Upp? Redan?
Rörigt har det varit på jobbet oxå.
Blir liksom att man längtar ännu mer till att börja på det nya jobbet.
Hämtade lill-Tuvan på dagis strax efter klockan tre och då
fick vi oss en pratstund med lille A och hans mamma oxå.
Var i väg till Konsum och fyllde på kyl och skafferi.
Lasagnen är nu uppäten och magen är nöjd.


Blir lite tv-tittande i kväll och sen tidigt i säng.
Kroppen och knoppen orkar inte mycket mer nu.
I morgon ska jag och Anita gratta H som fyllt år.
Bättre sent än aldrig.

1 kommentar:

  1. Hejsan !! Jag har oxå haft jobbig hosta på nätterna i ett par v. Varför kommer det alltid då tro ? Annars så kämpar jag på med mitt & gör mitt bästa för att tänka pooositivt... Det måste ju bli bra för mig med till slut ! KRAM

    SvaraRadera