söndag 28 november 2010

Pyntat på Stålgatan

...adventspyntat här på Stålgatan...
I år ratade vi vår gamla hederliga träljusstake och så fixade
jag en egen.
4 ljus, en bricka, lite sten, några frostade "bär", några stämpeltryck
och så här blev resultatet:



Stora fönstret i vardagsrummet...



Ett av fönstren i allrummet...



Inte direkt julpyntat men en ny matta i hallen...



Köksfönstret...



Två nya krokar inhandlade på Hembygdsgården i Fagersta...



Dessutom har vi nu stjärnor eller stakar i alla andra fönster...inklusive
en i garaget.


2 kommentarer:

  1. oj va tjusigt du/ni har gjort.Dit drar sig nog tomten kan jag tro....:)

    SvaraRadera
  2. Jättefint !! Jag har ingen "jul" att sätta upp i min lilla lya & Lasse tänker inte sätta upp något hos sig heller i år.. Men jag tror att jag ska köpa en girlang till balkongräcket,det tycker jag är snyggt ! God Jul i förskott ***

    SvaraRadera