onsdag 10 november 2010

Snöskottning, sommardäck, halka

...vinter är egentligen bara elände...
När jag blir pensionär då ska jag flytta utomlands på vinterhalvåret.
Redan bestämt.
I morse fick jag leta fram Saaben under ett enormt snötäcke.
När jag hittat den tog jag mig knappt
ner till dagis med sommardäcken.
Så är det när däcken bara blivit bytta på den lilla blå.
Kom i alla fall fram till både dagis och jobb.
Väl hemma skottade Jari rent utanför huset.
Grabbgänget (Jari, Timmy, Jakob och Alvin) i huset + Tuvis då...har varit på gympa
medan jag fixade tvätten och middagen.
Tuva-Li var jättetrött och somnade på direkten i sin säng.
Få se om hon sover där längre än till 1 i natt.
Nu ska jag snart gå och sova och drömma
om sommaren.

1 kommentar:

  1. Jag tror oxå jag flyttar utomlands när jag blir pensionär... Enligt Swedbanks rapport kommer jag att ha 250.000,- på mitt pensionkonto när jag blir 65... Är det då livet börjar ?!? Ha det gott & hälsa gubben

    SvaraRadera