onsdag 3 november 2010

Äcklig Sala-resa

...vår resa till Sala blev inte riktigt vad vi hade tänkt oss...
Nog för att jag vet att Tuva-Li blivit åksjuk efter Salavägen
tidigare...men tror ni att jag hade det färskt i minnet när jag drog i väg i morse.
Nehejdå...
En bit före Salbohed kom första hulken och sen fullkomligt
forsade det ur munnen på lillfröken.
Stannade vid affären i Salbohed där jag gick in och frågade
om jag kunde få låna en toalett för att tvätta rent
min lilla tjej som spytt ner sig pga åksjuka.
Hakan åkte ner rätt ordentligt när de svarade NEJ.
Bara att ut i spöregnet och försöka få av alla äckliga
stinkande kläder.
Lindade in tjejen i snuttefilten, då jag inte ville sätta
på henne de rena kläderna jag praktiskt nog hade
med mig i väskan, innan jag hade tvättat av henne.
Väl hemma hos vännen Sari blev det tvagning
och så var Tuvis som ny igen.
Två PH-leveranser till olika adresser och sen
rullade jag hem - med ytterligare en person i bilen.
Saris dotter Marielle följde med mig till Norberg.
Kul med lite sällskap!
Hann vara hemma i 5 minuter och sedan var dags för fikastund nr 2
den här dagen.
Vännerna från Virsbo gjorde mig sällskap:-)
Gott om fika - ont om lunch.
Avslutade det hela med att gå och äta tacos på Port Arthur.
Gott gott.
Nu har Tuvis badat (och bilstolen oxå för den delen)
så nu är kräkan ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar