söndag 30 maj 2010

Uppsaladygnet!

...klockan 10 i går morse rullade vi in i Uppsala - precis ett dygn senare rullade vi
tillbaka in i Norberg igen...
Snabba bud!
Vi hade turen med oss att få checka in på hotellrummet på direkten.
Lill-Tuvan fick sig ett mellanmål.




Därefter styrde vi kosan mot Ofvandahls konditori
med anor från slutet av 1800-talet.
Ungefär samma känsla av fik som när man besöker Elsas.
Kanske till och med ännu lite mer gammeldags.
Jag och Katta O var där och fikade en gång för lääänge sedan.
Nu var jag tillbaka.
Nöjda och småmätta drog vi oss ut i shoppinglivet.
Många bra affärer och en del klädinköp blev det.
Lunchade på Donken.
Tyvärr glömdes kameran kvar på hotellrummet
annars hade jag kunnat visa bilder från karnevalstämningen
som rådde i stan.
Senare på eftermiddagen åkte vi ut till Jaris syster med familj
och hälsade på.
Här syns faster Maritta och lill-Tuvan:




...och här är hon tillsammans med sin son Kalle, lill-Tuvans kusin.



...Jari och karln i huset - Fredrik:

Centrera

Syskonen och barnen:



Här har Wille tillkommit - även det barn i huset och lill-Tuvans kusin:



Efter gott fika begav vi oss av in till stan igen...
Kvällens middag intogs på Amazing Thai där vi
åt thaimat - så klart!
Lill-Tuvan är en hejare på att använda kniv och gaffel:




Arla morgonstund så vi var först in på frukosten.
Fint väder så vi bestämde oss för att njuta av söndagen
på hemmaplan.
Gräset är klippt.
Vi har varit mycket utomhus
även om det blir kyligt när man inte befinner sig mitt i solen.
Lill-Tuvan stoltserar i sin nya fina hatt:



Nu har vi firat min namnsdag (igår), Mors dag i dag
och i morgon fyller min älskade sambo 41 år!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder blev det till slut! Kul att ta del av HELA er tripp till storstan.

    SvaraRadera