söndag 22 augusti 2010

Hata getingar

...i eftermiddags åkte jag, Jari och Tuva-Li ut i skogen för att plocka svamp...
Ingen svamp - däremot en getingstucken sambo och dotter.



Jag gick in i skogen först och någon minut senare trampade
Tuva-Li och Jari rakt ner i ett jordgetingbo.
Katastroflarm!
De skrek och jag sprang (tursamt en annan väg) tillbaka
till bilen.
Tuva-Li blev stucken på kinden och armen
och Jari på handen och rumpan (aj..aj).
Getingarna vägrade ge sig av ut från bilen
så jag och Tuva-Li gick ett par hundra meter bort
medan Jari sprang ut och in ur bilen...med getingar surrandes
runt sig.
Trauma!
Jag klarade mig.
Hemma igen - utan svamp och de stungna familjemedlemmarna
verkar inte vara allergiska...även om de har röda märken
efter sticken.
Oj, vilket avslut på helgen.

1 kommentar:

  1. Nej men fy va tråkigt. Tur att dem inte var allergiska som sagt för då har det kunnat sluta illa. Det är getingar överallt nu, det går knappt att vara ute :(
    Va synd att vi inte var hemma igår när ni kom förbi. Vi är väldigt nöjda med besticken iallafall :)
    Kram

    SvaraRadera