söndag 27 juni 2010

Tunisien juni 2010 (del 1)

...tänkte bjuda er på en serie bilder från vår semesterresa men jag
hann bara ladda in några så tog kamerabatteriet slut...
Lägger in fler bilder i morgon:-)
Dagen efter jag påbörjade mitt sommarlov tog jag, lill-Tuvan
och min jobbarkompis Carina tåget till Arlanda.
Jari var inte sugen på någon utlandsresa av detta slaget så han
valde att vara hemma och jobba.
Jag har en mycket snäll sambo:-)
Flygresan till Tunisien gick fin-fint och lill-Tuvan sov halva tiden.
Det tackar vi för, då hon och jag delade säte...vilket var rätt så trångt.
För 20 år sedan besökte jag Sousse i Tunisien och jag minns medinan med all
shopping och så minns jag att araberna var rätt så påstridiga.
Denna gång reste vi till Hammamet.
Långa och breda stränder men fortfarande dessa påstridiga araber.
Även Hammamet stoltserade med två medinor så shoppingmöjligheter
led vi inte brist på.
Vårt hotell (Nesrin) var fräscht och rent
men kanske inte fulländat som ett All inclusive hotell.
Bra poolområde och nära till stranden.
Maten var sisådär.
Däremot fanns det en hel del att klaga på när det gäller
Apollo som resebolag.
Det är troligt att jag väljer ett annat resebolag nästa gång.
Här kommer de första bilderna som inte är
placerade i någon kronologisk ordning.
Lill-Tuvan badade gärna och ofta (precis som sin mamma).


...

Glad var hon för det mesta...



Både hon och jag fick nymålade naglar...



Solen går ner även i Tunisien...vackert eller hur?



Slut för i dag!

1 kommentar: