fredag 11 juni 2010

Bråda tider - studentdags!

...i morgon tar mitt stora barn studenten...
Alltså - bråda tider här i huset.
Dessutom har jag firat in sommarlovet TRE gånger i dag.
Eftersom jag inte har klass nu så har jag agerat "kyrkvakt"
vid alla tre avslutningar (fsk-klass till och med år6).
Sjungit den blomstertid nu kommer - TRE gånger.
Sjungit i denna ljuva sommartid - TRE gånger.
Sjungit Idas sommarvisa - TRE gånger.
Lyssnat på alla talare - TRE gånger.
Så nu kan ni tro att jag känner att jag snart har sommarlov.
Jag jobbar nämligen måndag och tisdag också.
Jag har hunnit baka en marängtårtbotten sedan jag kom hem.
Nu inväntar jag sambon som inte har kommit från jobbet ännu.
Klockan tre ska vi och fira Emma P som tar studenten i dag - i Avesta.
Så jag är liiite upptagen framöver.
På återseende

PS. För de som tänker sig att närvara vid Timmys student
så kommer de ut vid skolan efter kl. 12.
Sedan ska de åka traktor och vagn.
Därefter hinner nog klockan bli tre innan han är på hemmaplan
och då bjuds det på lite att äta.
Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar