söndag 26 september 2010

Vår lilla trip till Norsholm

...i fredags åkte jag och Tuva-Li ner till Norsholm...
Min syster och barn flyttade ner till Norsholm i slutet av juli
och det var dags att åka och kika hur de har det. Norsholm ligger emellan Norrköping och Linköping...ca 2 ½ mil till båda ställena.
Första em och kvällen tillbringade vi hemma hos dem
och så var vi ute och gick runt i det lilla samhället.
Tuva-Li gungade - eller åkte karusell som hon sa.
Gungan satt jättehögt upp så det kändes nog som om hon
flög.




Norsholm ligger vid Göta kanal och
det var bara runt 200 meter från syrrans
bostad till kanalen.
Antar att det är full fart där på sommaren.
Låg en hel del segelbåtar i kanalen även nu.
Varmt och behagligt (16,5 grader) var det fast klockan var sen fredagskväll.







Dessa byggnader syns på en (eller flera av) filmen Göta kanal.





Mysigt litet samhälle.
Dagen efter åkte vi till ett stort köpcentrum strax innan
Norrköping där vi shoppade loss:-)
Tack syrran, Madde och Erik för den här helgen!
PS: Passade ju på att fira Erik oxå..som fyllde 17 i går...DS.

4 kommentarer:

  1. Ser jättehärligt ut !! Alltid kul att läsa din blogg.. Snart har jag ju ingen data,kommer bli tufft för lilla mig ! Hälsa familjen & KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Yvonne!
    Vilken bra blogg du har den var jättekul att läsa. Jag har suttit och tittat igenom den ikväll kanon bra...
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Anette: Gå till biblioteket...där kan du låna datorn.
    Annelie: Tackar för det...

    SvaraRadera
  4. Göta Kanal eller som en kollega sa skillsmässodiket, kan nog vara underhållande på sommaren...

    SvaraRadera