onsdag 5 maj 2010

Jag = brandman (eller brandkvinna kanske???)

...släckte några bränder i eftermiddags...
Jag har nämligen varit på brandskyddsutbildning genom jobbet.
Vi var en brokig blandning kvinnor från olika verksamheter
här i kommunen som träffades på brandstationen här i byn.
Bra info och goda hembakta bullar bjöds vi på.
Undrar just om brandfarbrorn som höll i utbildningen
hade bakat dem själv???
Vi fick även släcka en docka genom att kväva elden
med en brandfilt.
Provade även på att använda en pulversläckare.
Båda dessa övningar har jag tidigare provat på
under min tid i Virsbo.
Men - alltid lika nyttigt och så blir man
påmind om att titta efter så att brandvarnaren fungerar.
För även om det piper när man trycker på knappen
som sitter på b-varnaren kan själva b-varnaren
vara kaputt.
Bäst att sätta ett ljus rakt under för att testa funktionen.
Det tänker jag göra i kväll -allt för att jag ska kunna sova gott.
Snart dags att bege sig i säng nu.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar